Mor s názvem emailing! Taky vás štve?

S emailingem – rozesíláním pravidelných informačních e-mailů – se v poslední době roztrhl pytel.
A lidé se pomalu začínají dělit na dvě skupiny:

  • ti co je nenávidí a považují je nejen za otravné, ale dokonce jsou jimi pohoršeni
  • ti co je milují a nadšeně přijímají novinky až pod nos v teple domova.

Do které skupiny patříte vy?
Proč?
A je to skutečně tak?

Poutavý název, usměvavá fotografie, chytlavá tematika. Vnitřní pocit, že když kliknu, někdo mě „ukecal“. Ale co když tam bude skutečně informace, která mi pomůže? Která mi změní život?
Klik a jsem tam. Další dávka informací. Už zadávám svůj e-mail a výměnou dostávám další nášup, který se zaujetím čtu. Vše zhltnu jedním dechem. Neuplyne ani týden a v mailu mám nové informace, blog, nabídku. Po dvou třech týdnech už mám nutkavý pocit, že jsem zase uvízla v informační síti dalšího infopavouka.

Proč ale vlastně máme takový zvláštní pocit v žaludku, pochyby, zda jsme „nenaletěli“? Proč informace, pravidelně chodící do naší e-mailové schránky, vnímáme jako spam?
Zde jsou 4 důvody, proč tomu tak je:

  1. S našimi důvěrnými informacemi – e-mailovými adresami, se obchoduje a manipuluje.
    Před dvěma lety jsem si zařídila novou e-mailovou adresu. Od té doby se mi pomalu ale jistě začala korespondence zaplňovat e-maily všeho druhu. Nikomu jsem svoji adresu nedala, ale onen někdo ji prostě MĚL!
  2. Zase nějaká nabídka prodeje!
    Cíl těchto e-mailů je jediný – zcela nepokrytá nevyžádaná reklama na nějaký produkt nebo službu. Žádný skutečný zájem o mě. Jsem jen anonymní adresát. Systém obchodníka je pokus – omyl.
  3. Zahlcená e-mailová schránka.
    Každý měsíc nyní trávím část svého drahocenného času mazáním a také odhlašováním nevyžádaných e-mailů. Pro mě osobně – neskutečná průda! Snad větší, než produkty, které mě ani za mák nezajímají…
  4. Žádný užitek pro mě, jen ztráta času a nervů
    No ano, k tomu není co dodat. Žádná přidaná hodnota, jen balast.

Které z těchto 4 věcí se ale SKUTEČNĚ týkají emailingu?
Upřímně, ŽÁDNÁ!
Pojďme se nyní podívat na výše zmíněné body a jejich souvislost s emailingem.

  1. S emailingem se rozhodujete svobodně. Je na vašem uvážení, zda se o daný produkt, službu nebo informaci skutečně chcete zajímat a zda vám stojí za to, poskytnout k tomu svůj e-mail. To je zásadní rozdíl oproti nevyžádané reklamě – VY rozhodujete o tom, zda vaše e-mailová adresa bude použita k zasílání informací. Není tedy použita „automaticky“, jako vedlejší souhlas k jinému produktu. A ještě v drtivé většině případů výměnou za nějakou kvalitní informaci – Jako třeba u nás ZDE.
  2. Emailing není zdaleka jen o prodeji produktů. Je o předávání kvalitních informací, o které stojíte. Na základě pravidelných emailů potom můžete usoudit, zda vás ZDARMA získané informace oslovily a zda na základě toho využijete i placených služeb a produktů. To je úplně klíčové – máte šanci nejprve prodejce poznat a teprve potom se rozhodnout k případnému nákupu. Navíc v klidu a z tepla domova bez osobního setkání, která jsou často vedena nátlakově a manipulativně. Například na našich stránkách o stavbě a rekonstrukci domu každý nejprve nalezne info ZDARMA v rámci blogů, pdf ke stažení nebo eBooku zdarma, aby věděl, co jsme schopni nabídnout.
  3. Pokud zadáte svůj e-mail, kdykoliv se můžete z databáze odhlásit. To je samozřejmost a věc, na které záleží nejen vám jako uživateli, ale zcela jistě i tomu, kdo vám informace zasílá. Autor informací má totiž zájem informovat ty, kteří o to stojí a nikoliv někomu za každou cenu zahlcovat schránku. Proč by to asi dělal, že?
  4. A ještě poslední bomba – přísun informací. Na rozdíl od klasické reklamy, dostáváte pravidelně a ZDARMA informace z oblasti či oboru, který vás zajímá. Navíc můžete neomezeně dlouho zvažovat případný nákup dalších produktů. Můžete několik dnů, týdnů nebo i roků zkoumat, zda skutečně právě tento člověk, tato firma je ta pravá. Zda je pro vás důvěryhodná a chcete s ní spolupracovat a využívat její služby.

To je fér nabídka. Nebo ne? Za mě rozhodně ANO! Sama stojím na obou „stranách barikády“
A baví mě hltat informace od mých kolegů, infopodnikatelů, stahovat si jejich free verze a u dvou deci večer přemýšlet, zda je to to, co chci dál rozvíjet, nebo si přečtu něco jiného. K pravidelným návštěvám knihovny a sledování youtube mi prostě přibyl další skvělý infozdroj.

A baví mě to samé nabízet v rámci i-staveniště i Vám, kteří potřebujete pomoci se stavbou a rekonstrukcí vašeho bydlení. Těším se na vás na našich stránkách s free dostupnými informacemi! :)

Stanislava Kratochvílová

Mám obrovské štěstí, že povolání architektky je zároveň mým koníčkem. Společně s manželem Davidem a čtyřmi dětmi žijeme v pasivním domě ze zdravých přírodních materiálů, který jsme si sami navrhli a postavili. Podrobnější informace o nás si můžete přečíst v článku Náš příběh.

Komentáře